Ik stop! - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Hans en Theo - WaarBenJij.nu Ik stop! - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Hans en Theo - WaarBenJij.nu

Ik stop!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Hans en Theo

22 Juli 2022 | Frankrijk, Rocroi

Mijn wandeling eindigt in Rocroi, Frankrijk!

Vanaf het begin van de reis had ik last van de kuit en hamstring.

Na de aanschaf van midalgan en door dagelijks te lopen, hoopte ik dat het beter zou gaan.

Dit bleek in eerste instantie te werken, maar aangekomen bij de kuitenbijters in de Ardennen bleek het niet weg te zijn. Zoals Hans zou zeggen “een pelgrim zou iets moeten kunnen lijden, maar het moet geen lijdensweg zijn”.

Dus ik stop, ik heb vooral van de niet-loop momenten mogen genieten tijdens de tocht en Hans en wens hem sterkte op zijn reis.

Ook dank aan alle volgers!

Groet Theo


  • 22 Juli 2022 - 18:31

    Dries Corver:

    Jammer dat je stopt, Theo! Juiste beslissing lijkt me. Gelukkig kan ik nog genieten van de verslagen van Hans en wens hem sterkte op de ‘eenzame’ tocht verder.

  • 22 Juli 2022 - 18:33

    Maurice :

    Balen pap, maar goede beslissing!

  • 22 Juli 2022 - 18:36

    Vincent Oud :

    Dat is jammer Theo , maar het zal een moeilijke maar wijze
    beslissing zijn geweest.
    Na 2 jaar wachten op de reis
    Eindelijk op pad . En nu dan dit .
    Weet Hans de weg zonder jou ?
    Sterkte in iedergeval met het herstel.

  • 22 Juli 2022 - 19:23

    Mitch:

    Hoi Theo,

    Balen dat je op deze manier moet stoppen, maar het is volgens mij de enige juiste beslissing. Hoe moeilijk ook, maar nu stoppen is om er sterker van te worden. Ik wens Hans veel sterkte om de tocht zonder jouw gezelligheid voort te zetten.

  • 22 Juli 2022 - 20:05

    Ad De Jong:

    Theo, dank voor de berichtgeving: een ingrijpend besluit met impact zowel voor jou, als ook voor Hans. Een besluit in wijsheid genomen in mijn optiek, inderdaad omdat het geen lijdensweg mag zijn. Erg jammer na zoveel wachttijd, maar het is overmacht. Hopelijk is Hans in staat om nu als alleen-reizende gemotiveerd te blijven en zijn weg step by step te blijven volgen. Aangezien ik geniet van de humor in de beschreven belevenissen, hoop ik dat Hans leuke mensen blijft ontmoeten en ons als volgeling met vlotte pen op de hoogte blijft houden van zijn vorderingen en typetjes die hij tegenkomt.

  • 22 Juli 2022 - 20:23

    Theo En Margret:

    Hoi Theo,

    Wat jammer dat je op moet geven.
    Maar ja, jou kennende, weten we dat het dan ook echt niet meer ging.
    En voor Hans ook een tegenvaller.
    Het is niet anders.
    Theo, heel veel beterschap !!
    En Hans, sterkte en heel veel succes met je nu eenzame pelgrimstocht !!

  • 22 Juli 2022 - 20:47

    Paul & Christinepp:

    Oh wat jammer Theo dat jou dit nu overkomt..
    2 jaar uitstel en nu dit. Maar denk een juiste beslissing..Ook vervelend voor Hans nu hij zijn wandelmaatje moet missen.
    Hans we lopen met je mee in gedachten. Hoop dat je nog andere pelgrims tegen gaat komen op de route. Sterkte en ga er voor.

  • 22 Juli 2022 - 20:56

    Nelleke:

    Wat een moeilijke beslissing, maar je hebt het wel geprobeerd je mag trots zijn op jezelf, wij zijn dat in ieder geval wel.
    Hans heel veel succes, ook voor jou moeilijk om je maatje te moeten missen!
    Liefs uit Ijmuiden

  • 22 Juli 2022 - 21:46

    Vella:

    Jammer Theo. Ik denk dat het een heel moeilijke beslissing is geweest voor jou. Jou kennende, heb jij veel moeten lijden voordat jij zo een besluit neemt. Volgens mij is het een wijze beslissing; welkom thuis morgen.
    Hans, ik wens jij een goede voortzetting van dit fantastische traject.
    Vella

  • 22 Juli 2022 - 21:52

    Agnes:

    Jammer dat het zo voor Theo zo moet eindigen, maar het is helemaal te begrijpen.
    Succes verder Hans, het gaat je lukken!

  • 22 Juli 2022 - 21:58

    Theo En Loes:

    Hoi Theo, jammer dat je moet stoppen. Je bent een doorzetter, maar sommige dingen kan je niet wegpoetsen, en dan is het niet leuk meer. Dan moet je wel stoppen. Wij wensen Hans nog een goed reis.

  • 23 Juli 2022 - 09:23

    Hella:

    Ach wat jammer Theo. Maar wat zul je dan veel pijn hebben! Nu eerst maar goed herstellen en wie weet wat de toekomst op loopgebied je nog brengt.
    En Hans, een goeie reis verder zonder je maatje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rocroi

Te voet van Spaarndam naar Rome

Na een wandeling van Spaarndam naar Santiago de Compostella in 2013 begint het in 2019 toch weer te kriebelen om nog een keer een lange pelgrimstocht te maken. De start wordt oorspronkelijk op eind mei 2020 gezet. Echter de Corona pandemie gooit roet in het eten. Europa gaat op slot. Ook in 2021 zijn de vooruitzichten niet goed. Er zijn weinig overnachtingsplaatsen open en Corona is nog alom aanwezig. Dus hopen we dat het in 2022 gaat lukken. De inentingen en booster zijn binnen, en na het uitwoeien van Omikron in het voorjaar van 2022 worden de loopplannen weer uit de kast gehaald.
De start staat gepland in het weekend 2 juli 2022.
De route volgt vanaf Spaarndam de Amstelredam route, vervolgens de via Monastica, de via Campaniensis en vanaf Reims de via Francigena naar Rome.
Wie zijn wij?

Hans - Na ruim 43 jaar met veel plezier gewerkt te hebben voor ABNAMRO, neem ik op 30 juni afscheid. Ik neem nog een paar maanden een sabatical op, waarna mijn pensioen ingaat en eind 2022 volgt mijn eerste AOW. Met deze wandeling ga ik de omschakeling van werk naar pensioen rustig laten landen. Maar bovenal is het het plezier in wandelen, de fysieke uitdaging van zo'n tocht, het buiten zijn in de natuur, de simpele dagindeling (lopen eten slapen), die mij trekken in dit avontuur. Gelukkig is er de iPhone om contact te houden met het thuisfront.

Theo - Na de eerste tocht in 2013 naar Santiago, werd ik in 2014 boventallig bij mijn toenmalige werkgever. Na nog ongeveer drie jaar projecten te hebben gedaan voor deze werkgever, kwam in 2017 dan toch het punt dat wij van elkaar afscheid namen. Samen met mijn vrouw ben ik toen gaan wandelen richting Santiago, welke wij ook in september 2017 bereikt hebben.
Toen Hans in 2020 vroeg of ik meeging naar Rome, heb ik maar heel even getwijfeld. Wandelen, de rust en de ontmoetingen langs de weg zijn mijn grootste drijfveer.
Het gemis van mijn vrouw, kinderen en vooral kleinkinderen zal er zeker zijn. Maar deze unieke kans om noch een grote tocht te maken, kan ik niet voorbij laten gaan.

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2022

Rome!

09 Oktober 2022

Lazio, het meer van Bolsena en de Via Cassia

04 Oktober 2022

Verder Toscane in!

29 September 2022

Toscane - Lucca en San Miniato

24 September 2022

De Apennijnen. Passo del Cisa!
Hans en Theo

Actief sinds 03 Jan. 2020
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 5981

Voorgaande reizen:

06 Juli 2022 - 14 Oktober 2022

Te voet van Spaarndam naar Rome

Landen bezocht: